tirsdag 22. november 2011

Akademisk oppsett

Denne gangen skulle vi løse en oppgave som var relatert til akademisk oppsett. Vi skulle i første del vise hvordan vi ville gjort referanser til kilden i en tekst.





Terje Høiland og Tor Arne Wølner:
Følgende sitat er hentet fra side 86:
Tidlig bruk av digitale mapper gir elevene en digital ferdighet, og muligheter for forskjellige arbeidsmåter øker når elevarbeidene legges i digitale arbeidsmapper. Gjennom en slik arbeidsform øker også mulighetene for variert arbeid med sammensatte/multimodale tekster. Den digitale mappen åpner for mange og varierte arbeidsmåter for elevene, samtidig som det blir et metodisk verktøy for læreren. Dette åpner for flere muligheter for samarbeid, tilpasset opplæring og økt ansvar for egen læring.  


  1. Generell tilvisning 
    Bruk av digitale mapper i tidlig alder kan gi elevene økt kompetanse innenfor digitale   ferdigheter. En kan også oppnå økte muligheter for å variere arbeidsmåtene, samt tilpasse opplæringen bedre. Det vil åpne for økt ansvar for egen læring. (Høyland og Wølner, 2007). 

    En kan også tilvise slik: tekst (Høiland/Wølner,2007:86)

  1. Indirekte sitat (parafase): 
    Høyland og Wølner (2007) peker på at ved å ta i bruk digitale mapper i tidlig alder i   skolen kan en øke kunnskapene for elevene innenfor digital kompetanse. Ved å benytte  digitale mapper kan en variere arbeidsmåtene og gi en større mulighet for å tilpasse opplæringen.(Høiland og Wølner:2007)

    En kan også tilvise slik:(..)tekst(..)(Høiland/Wølner:2007)

  1. Direkte sitat (kort-mindre enn to linjer): 
    Høyland og Wølner sier: “Tidlig bruk av digitale mapper gir elevene en digital ferdighet, og muligheter for forskjellige arbeidsmåter øker når elevarbeidene legges i digitale arbeidsmapper” (Høiland/Wølner, 2007:86).

  1. Direkte sitat (langt):
           Høyland og Wølner sier:
Tidlig bruk av digitale mapper gir elevene en digital ferdighet, og muligheter for forskjellige arbeidsmåter øker når elevarbeidet legges i digitale arbeidsmapper. Gjennom en slik arbeidsform øker også mulighetene for variert arbeid med sammensatte eller multimodale tekster. Den digitale mappa åpner for mange og varierte arbeidamåter for elevene, samtidig som det blir et metodisk verktøy forlæreren. Dette åpner for flere muligheter for samarbeid, tilpasset opplæring og økt ansvar for egen læring” (Høiland/Wølner, 2007:86).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar